Ja bych jenom poznamenal ze muni neni metro, jsou to hlavne tramvaje (ktery jsou teda par zastavek pod Market st. v podzemi), i kdyz muni taky provozuje trolejbusy a cable car.
Pak ma San Francisco jeste neco co se jmenuje BART (Bay Area Rapid Transport) ktery je metru daleko blizsi (i kdyz mimo mesto taky neni vsude v podzemi, ale nerozdil od tramvaji muni je vsude mimourovnovy)
Odpovědět0 0
ako sa vyjadril hovorca spolocnosti prevadzkujucej metro, od 1.1.2025 plynule prechadza ich system manazovania na floppy 3,5", v pripade potreby bude cely system zalohovany na ZIP mechanikach :D
Odpovědět0 0
V roce 1998 zavadet 5,25 palce diskety, to je tedy troufalost. :)
Odpovědět3 0
5,25″ - kapacita nejprve 160 kB u jednostranných, později až 1,2 MB.
Používány u osobních počítačů od roku 1981, po roce 1995 postupně výroba ukončena.
:-)
Odpovědět1 0
Diky, ja to jeste zazil v praxi a v roce 1998 bych cekal CD-R, max. 3,5 palce nebo ZIP
Odpovědět1 0
To by mě docela zajímalo, v čem je to zařízení tak specifické, že nepoužívá již tehdy super masově rozšířený formát 3,5".
Odpovědět0 0
Specificke je dobou vyvoje. Zacli kdyz byly k dispozici 5 1/4 palcove diskety a nemeli duvod prejit na mensi (mene spolehlive).
Nevim jak vy, ja jsem mel na 5 1/4' disketach mene ctecich chyb nez pozdeji na 3 1/2'
Kdyby se kriticka zabezpecovaci zarizeni delala na technologiich, ktere jsou "in" v spotrebitelske oblasti, tak by se za mesic zastavila protoze in je dnes flash pamet s QLC technologii a ta potrebuje porad delat refresh (podobne jako DRAM) aby opravila unik elektronu z pametovych bunek.
Ja myslim ze potrebuji upgrade protoze uz nemaji media :-)
Mmch, existuji emulatory floppy , napr. Gotek
https://en.wikipedia.org/wiki/Floppy_disk_hardware_emulatorAkorat se do toho dava USB flashka a pocet zasunuti konektoru USB-A je podle tloustky pokoveni zlatem mezi 500 az 5000 cykly. To ta 5 1/4 mechanika bude mit vic.
At zije pokrok!
Odpovědět0 0
"Spousta systémů je založená na velmi starých technologiích"
Když to tak čtu tak si říkám, jestlipak se původní autoři článku zamysleli nat tím jak stará technologie,třeba oproti disketám, je takové kolejová doprava...
Odpovědět2 9
Nerozumím objasněte. 5,25 diskety jsou překonané lepší technologii, čím prosím byla překonána kolejová doprava? (vztahuje se na poměry cena, vezená jednotka atd.)
Odpovědět8 3
Kolejová doprava je dávno překonána lepší technologií jakbysmet...
Odpovědět2 2
Jasně, ovšem v metru by taková inovace byla mezi prvními, zatímco ty diskety mění za nový systém mezi posledními ;-).
Odpovědět1 0
a čím tedy s ohlédnutím na cenu, a ostatní parametry? Vaš argument je že byla překonána, ale žádný příklad čím? Autobusy? Nevyjde to provotzovatele mnohem dráž nehledě na mnohem menší kapacitu? Tak sem s příkladem?
Odpovědět0 1
Goole, this way -->
Odpovědět0 0
magnetickou levitací
Odpovědět0 0
Hlavně když si člověk přečte originální články, tak zjistí, že ty diskety nejsou až takový problém. Navíc zajišťují větší bezpečnost systému, díky tomu, že je vše odděleno a slouží jen pro updaty. To se se primárně mění je komunikařní kabely/cívky za wifi, zajišťující komunikaci mezi stanicí a vlakem. Celé zařízení totiž slouží pro řízení automatického dojezdu vlaku do stanice, řízeného počítačem.
Odpovědět1 1
diskety zajistuji vetsi bezpecnost? a eniac byste nechtel?
Odpovědět0 1
Ano, je obecně mnohonásobně bezpečnější pokud přístup do systému a jeho aktualizace dělá člověk offline z diskety... Stejně tak vlastní komunikace přes spešl cívku v kolejišti je bezpečnější než komunikace přes wifi..
Odpovědět0 0
Takže autonomní řízení metra v ČR o nějakých 30 let později (1998 -> asi 2028).
A tak to ještě ujde. Existují větší zpoždění - např. jisté high speed railways ;-).
Odpovědět0 0
Autonomni rizeni a bezpecnost - tak jsem si rikal ktery system prejede mene osob v kolejisti :-)
Jestli to bude autonomni tim zpusobem, kterym se bezne delaji zakazky na IT systemy v Cesku, tak do toho nevlezu.
Odpovědět0 0